klik!

Thursday, August 9, 2012

Allah Uji

Bismilahirahmanirrahim..

Hari semalam aku menangis..
Kerana ujian Allah untukku..
Aku tidak membentak..
Tidak pula menyalahkan..
Tetapi mempersoal..
Kenapa aku diuji..

Hari ini aku menangis..
Kerana cintaku kepada-Nya..
Kerana aku baru merasa kasih sayang-Nya..
Kasih dan cinta yang sudah lama tidak disiram dibaja..

Hari ini aku menangis..
Kerana aku nampak hikmah..
Allah uji kerana Allah cinta..
Allah uji kerana Allah sayang..
Allah rindu doa kita..
Allah rindu rintihan kita..
Allah rindu sedu sedan kita..
Allah mahu kita kembali..

Kembalilah wahai pencinta-pencinta CINTA...
Bersama Cinta-Nya kita bahagia..


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang. Yang memegang hati-hati manusia. Yang menguasai segala.

Tiada yang kita dapat andai diuji melainkan dapatnya kita kepada penghapusan dosa. Untunglah mereka yang diuji. Diuji dengan pelbagai ujian yang seringkali melemahkan, men'tension'kan, sampaikan ada manusia lain yang tidak berkaitan turut terima tempias. Marah, caci, hina. Semua itu biasa. Tatkala diri diuji. Sabarlah duhai hati, sabarlah duhai diri, bergembiralah kerana dosamu sedikit demi sedikit terhakis.

Dosa yang terhakis itu jangan ditambah pula dengan dosa yang lain. Bersabar itu lebih baik. Ikhlaskan segala-galanya. Kita mahu sesuatu daripada Allah, bukan daripada manusia. Barang baik daripada Allah. Allah mengetahui segala-galanya. Mintalah, mohonlah. Usah mengeluh, usah bersedih.

Hari ini kita bangkit dengan senyuman. Senyuman semangat dan kuat! Jangan hiraukan kata-kata orang, Usah peduli cercaan orang. Kita mahu redha Allah. Kita mahu syurga Allah. Kembalilah kepada-Nya....

p/s : menulis dalam keadaan buntu dan bingung.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...