klik!

Saturday, August 24, 2024

Meneruskan Kehidupan

 Mencintaimu adalah sebuah hal yang terindah di dunia.. 

Namun...


Mencintaimu kerana Allah adalah hal yang terindah di dunia dan akhirat.


Tidak mudah mencintai kerana Allah.

Mudah untuk menuturkan, tapi tidak untuk melakukan.


Cinta itu sebuah perasaan,

Cinta kerana Allah itu perasaan dan bimbingan mengikut aturan agama.


Biarpun kita tahu yang benar,

Perasaan kita selalu mengajakkan yang salah,

Perasaan yang tidak terdidik,

Perasaan yang mengikut hawa nafsu.


Perit ya sebuah cinta.

Sakit dan pedih.

Kadang-kadang ingin memilih untuk berhenti mencinta.

Mungkin lebih mudah untuk hatiku dan kamu.


Tapi tidaklah,

Aku tidak mahu kehilangan rasa yang indah itu,

Dan aku mesti melalui kepedihan? 

Mungkin saat pedih itu datang, 

Perlahan-lahan cinta menghilang? 


Aku tak rasa begitu,

Cinta akan ada di situ,

Cuma aku... 

Mungkin akan memilih tidak terlalu melayan, 

Untuk meneruskan kehidupan.. 


Sehingga suatu masa aku terima.. 

Hidup ini bukan hanya soal cinta.


Ianya juga soal pengorbanan, kesakitan dan keperitan. 


Dan suatu saat pasti aku akan setuju.

Tanpa cinta pun,

Kita juga bernafas dan hidup dibumi Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...