klik!

Tuesday, June 26, 2012

UniSZA

Bismillahirrahmanirrahim...



Pejam celik, pejam celik, dah tiga minggu di sini. Berada dalam keterpaksaaan, tapi dalam keseronokan. Betul! Memang enjoy, tapi Jordan tetap dihati dan masih menanti untuk menerbangkan diri. Semoga Allah permudahkan.

Sehari sebelum di sini, ada orang tu hantar ym. Kenalan dari mfb, Nur Fatin Nabilah Khairuddin. (Tak pemes kot... haha.. jangan marah eh.. tak ramai kenal awak) Dia cakap dia pun kesini, setelah berjela-jela kutukan terhadap unisza. Katanya nak ke matrik. Geram juga, ditipu! Tapi takpela, minggu pertama pergi pasar dengan dia. Hehe. Bukan senang nak jumpa geng mfb yang bukan ganurian ni. Tu satu..

Kemudian, jumpa geng yang tak sama kos, tak sama fakulti, tapi rapat sesangat! Ameera dan Aziani, Mira dan Yan. Pahang dan Melaka. Sempoi je diorang ni, main-main, gurau-gurau. Kalau lepak bilik diorang, alamatnya kesianlah roomate. Kesunyian.

Yang sama kos, sama kelas. Umirah (kedah), Azean (selangor), Cheah (pulau pinang), Balqis (perak). Kiranya geng la ni. Selalu gi kelas sama-sama. Umirah ngan Azean selalu gaduh. Gaduh-gaduh manjaaa.. haha... Loghat umirah pekat gilaa.. orang maktab mahmud yan noh..

Macam ni la jadinya kalau tulis pasai kawan. Ada ja loghat yang tertukaq. hehe..

Overall, unisza tempas best. Agak islamik juga suasananya. Setakat ni tak ada yang teruk la. Nak cari yang berkopiah, berjubah, bertudung labuh terlalu ramai. FKI lettu... fakulti kontemporari islam. fakulti saya juga.

Banyak cerita nak diceritakan, tapi lupa.. dan saya rasa cerita tu tak penting. Minggu orientasi, bla bla bla..

Erm, saya menunggu ramai lagi sahabat yang akan ke sini. Hakimah! Baiti! Im waiting... Kauthar is here with me....

Best duk sini, tapi masih ingin tebang. Masih menunggu detik tepat....

Jordan oh Jordan...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...