klik!

Monday, August 29, 2011

Tabarakallahu minna wa minkum..


Bismillahirrahmanirrahim..

Teringin juga untuk mencoret sesuatu di akukaklong pada malam raya ni. Maaf dan ampun dipinta andai ada terguris dengan kata-kata penulis. Semoga Syawal kali ini membawa keberkatan buat kita, dan sebagai titik permulaan untuk bahagia. (bahagia?) Bahagia bersama keluarga, bersama sahabat, bersama adik-adik, bersama kakak abang, dan bersama suami dan isteri (bagi yang baru berumah tangga) bersama cahaya mata pertama. Seronok kan?? tak kurang juga yang berhari raya tanpa insan tercinta.. Pemergian yang sungguh menduka cita. Semoga kuat dan tabah! Setiap ujian yang Allah bagi adalah kafarah dosa. Bergembiralah kalian kerana dosa kalian sedang berkurang. (apesal la post kali ni serius semacam).


"Tabarakallahuminna wa minkum" dalam banyak-banyak mesej yang penulis terima, ada dua je mesej yang ada ungkapan ni. Selama penulis hidup, form 4, tahun lepas baru tahu kewujudan ungkapan ini. Tu pun sebab ada MFB, ada seorang user MFB buat status. Sepatutnya kita sebagai ummat Islam melazimkan ungkapan ini. Bukan sekadar "Selamat Hari Raya. Maaf Zahir dan Batin". Seingat penulis ada kisah di sebalik ungkapan tu. Tapi dah lupa, hehe.

Sebenarnya tak ada benda penting pun yang nak dipostkan malam ni. Lepas buat post ni, nak sambung menjahit. Duk sibuk jahit tudung orang, tudung sendiri tak terjahit. Assalamualaikum warohmatulahiwabarokatuh! :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...